I na czym stanęło?
Wysłane z mojego HTC Desire 620G dual sim przy użyciu Tapatalka
Odpowiedzi z tuli nie skomentuje;
Ale mam pytanie odnosnie paska- czy on caly jest tak plytko wszyty? Drugi pasek tez jest tak plytko wszyty, czy wlasciwie?
i nie odpowiedzieli nic... po pierwszych mailach, gdzie zapytałam czy coś można zrobić z moją Tulą i ustaleniu daty zakupu nosidła odpowiedzi miałam w godzinę. Po moim 3 mailu z domniemaniem wady ukrytej i postraszeniem ich odpowiedzialnością za bezpieczeństwo mojego dziecka CISZA. Zastanawiam się co teraz, oficjalne pismo wysłane listem, na które będą musieli odpowiedzieć czy coś innego?
szybciej pójdzie z nagłośnieniem sprawy na fejsbuku
/na oficjalnej stronie albo jakiejś ze "zwolennikami" typu "nosimy w tula"
Ja bym zadzwoniła. Trudniej człowieka zbyć przez telefon niż przez maila. Z tym nagłośnieniem na fb może być problem. "Nosimy w Tula" jest grupą niezależną od producenta. Z kolei oficjalny fanpage Tuli jest chyba tylko po angielsku. I może to jest myśl - jeśli robić zadymę to od razu na cały światSwoją drogą - naprawdę niefajne i nierozważne zachowanie z ich strony. Wiadomo, zadowolony klient chwali i poleca. Niezadowolony czy rozczarowany potrafi zniechęcić kilka osób (mi się udało ;P).
Ustawa jasno mówi (Zgodnie z art. 8 ust. 3), że mają 14 dni na odpowiedź, po tym czasie w razie braku odpowiedzi muszą spełnić Twoje roszczenia zawarte w wiadomości.
Masz 4 sposoby na złożenie reklamacji:
1.osobiście w siedzibie firmy,
2. meilowo,
3. telefonicznie,
4. pisemnie na adres.
Teraz pytanie jaki charakter miała Twoja pierwsza korespondencja? Pytałaś czy zgłosiłaś, że składasz reklamacje?
W którym meilu złożyłaś roszczenie naprawy/wymiany? Ile czasu minęło od tej wiadomości?
Przed rzecznikiem trzeba wyczerpac proces reklamacji. Musisz otrzymać na piśmie odmowę naprawy gwarancyjnej lub wady ukrytej. Jeżeli spotkasz się z odmową to tu masz sprawę wygraną. Nie podaruj proszę. Uczysz sprzedawcy pokory w ten sposób
Wysłane z mojego HTC Desire 620G dual sim przy użyciu Tapatalka
Już odpisujęW moim pierwszym mailu wysłałam zdjęcia do Tuli i zapytałam co mogę z tym fantem zrobić. Pani zapytała gdzie był zakup nosidła.
W kolejnym mailu Pani ustaliła datę i dostałam informację, że w związku z tym, że minęło dwa lata mogą zaproponować mi tylko odpłatną naprawę.
Za dwa dni chyba wysłałam do nich maila już mniej miłego maila, na który już mi nie odpisali...
Chyba wyślę to pismo oficjalne przynajmniej będę mieć coś na papierze i będę walczyć dalej - nie poddam się tak łatwo![]()
Tutaj była wada ukryta produktu reguluje to ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.Odpowiedzialność sprzedającego z tytułu niezgodności towaru z umową ma miejsce, gdy wada istniała w momencie zakupu towaru.
Ustawa mówi, że Sprzedawca towaru, zawiadomiony o niezgodności towaru z umową powinien odpowiedzieć na skierowane do niego pismo w przeciągu 14 dni. Brak reakcji z jego strony oznacza, że roszczenia kupującego uznał za uzasadnione.
PRZECZYTAJ TO -->Nabywca towaru niezgodnego z umową może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy, chyba że naprawa lub wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Nieodpłatność ta oznacza, że koszty demontażu, transportu, robocizny, materiałów i ponownej instalacji również obciążają sprzedającego. Niemożliwość naprawy, wymiany lub znaczne koszty lub niedogodności takich czynności po stronie sprzedawcy, zwalniają go z tych obowiązków. To samo dotyczy kupującego, który może w takich okolicznościach żądać stosownego obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. Od umowy nie można jednak odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. W tym momencie warto zauważyć, że powinno być dokładnie określone o jaką podstawę opieramy nasze roszczenia: gwarancję czy niezgodność towaru z umową. W tym pierwszym przypadku warunki często nie przewidują możliwości wymiany towaru na nowy, co w praktyce oznacza niekończące się naprawy towaru. Ostatecznie zawsze to konsument, a nie sprzedawca decyduje o podstawie żądań. Na Twoim miejscu napisałabym pismo, a w nim zawarła kiedy i gdzie miał miejsce zakup, kopia dowodu zakupu tuli, kolejno, że wada występująca w towarze wpływa na bezpieczeństwo użytkowania, że porównałaś z innymi tulami i tylko Twoja jest ŹLE USZYTA. Kolejno wskaż, że jest to wada ukryta. Powołaj się na ustawę i w ostatniej części wrzuć swoje roszczenia.
"Proszę o bezgotówkową naprawę towaru, jeżeli naprawa będzie miała wpływ na bezpieczeństwo proszę o wyminę towaru na nowy, pozbawiony wady. Jeżeli zgodnie z regulacją prawną nie uzyskam od Państwa odpowiedzi w terminie określonym ustawą proszę o zwrot pieniędzy za towar".
Wyślij listownie i na adres e-mail wyślij skan z informacją dnia takiego i takiego wysłane została została do Państwa reklamacja drogą listowną. Niech już działają.
Reklamacja musi być pozytywnie rozpatrzona, nie ma innej opcjiJa przynajmniej bałabym się ją odrzucić znając konsekwencje prawne, (o wizerunkowych nie wspomne) gdyby do mnie trafiła
![]()
Dostępne od ręki
Moje włóczkowe- nowa odsłona
Moje włóczkowe wolne chwile - galeria zdjęć
A. IV 2008 i B. VII 2014
Kurczę, niefajna sytuacja! Podpinam się pod temat, bo jestem ciekawa, czy Tula zachowa się uczciwie...