PDA

Zobacz pełną wersję : pytania chustonoworodka :-)

mama-japonka
23-10-2009, 12:42
Jestem początkująca i rodzi mi się kilka pytań. trochę się boję, czy to już gdzieś nie było poruszane, ale ja nie znalazłam.
Kwestia pierwsza: przodem do mamy. Znalazłam wątek, gdzie dziewczyny były zbulwersowane odpowiedzią z BB (nosideł), ale nie wiem do końca dlaczego. Jakie są podstawy tego? Z czego to wynika itp.?
Kwestia druga: Jak często i jak długo nosicie? Używacie wózka?
Wiem, że te pytania może są trochę naiwne, ale o ile w kwestii pieluch wielorazowych oceniłabym się na pieluchomajtka :-), o tyle w kwestii noszenia - czysty chustonoworodek :mrgreen:

Karolcia
23-10-2009, 16:15
Kto pyta nie błądzi:mrgreen: Nie bardzo rozumiem czy przodem do mamy to brzuszkiem czy plecami, więc odpowiem tak:

1) Nosimy zawsze brzuszkiem do brzuszka (nawet jeśli w instrukcji jest przodem do świata), albo brzuszkiem do pleców w przypadku plecaczków.

2) Tylko w takiej pozycji uzyskamy fizjologiczną żabkę, najzdrowszą pozycję dla dziecka: jego stawów biodrowych i kręgosłupa.

3) Tak posadzone dziecko nie zmienia nam środka ciężkości, dzięki czemu nie obciążamy swojego kręgosłupa, nie odchylamy się i nie wyginamy na boki.

4) W zależności od wieku dziecka wybieramy wiązanie, które umożliwia mu większy ogląd świata. A jak dziecko zachce to wtula się i śpi.

5) Niektóre z dziewczyn tylko noszą: bo mają dzieci, które tego bardzo potrzebują lub nie posiadają wózka.

6) Większość posiada wózki, gondole albo tylko spacerówki, w zależności od potrzeby. A noszą dla przyjemności lub potrzeby (tam gdzie nie da się wejść z wózkiem) od kilku do kilkunastu godz dziennie. Na spacerach lub w domu, w zależności od potrzeb.

Wypowiedziałam się troszkę ogólnie. Mam nadzieję, że inne forumowiczki nie będą miay mi tego za złe:ninja:. No i mam nadzieję, że wyjaśniłam Twoje wątpliwości:mrgreen:

ph78
23-10-2009, 16:22