PDA

Zobacz pełną wersję : kilka początkujących pytań

akws
06-04-2015, 16:32
Witam,
Jestem tutaj nowa i dopiero ogarniam się w temacie pieluszek wielorazowych. Spodziewam się dopiero dzieciaczka, więc w pewnych kwestiach jestem zupełnie zielona. Chciałabym się poradzić/dopytać w kilku kwestiach i byłabym wdzięczna za porady :)
1. Używanie kremów do pupy wpływa negatywnie na chłonność pieluszki. A jak to jest z posmarowaniem dziecka oliwką lub kremem po kąpieli? Nie należy w takim wypadku smarować pupy?
2. Czy praktyczniej (np. ze względu na gojącą się pępowinę) przez jakiś czas używać pieluch jednorazowych? Gdzieś czytałam, że kupka dziecka na początku jest inna i niektórzy używają pampersów przez pierwsze 2 tygodnie-1 miesiąc. Nie jestem fanatyczną ekolożką, ale nie wiem czy po zapoznaniu się z wygodą jednorazówek zdecyduję się na wielorazówki ;) Co o tym sądzicie?
3. Wymyśliłam sobie zestaw: 5-7 SIO, 5-7 formowanek i tyle samo otulaczy. Do tego jeszcze chcę pieluszki składane, wkłady dopinane i wkłady sucha pupa (czy są one konieczne?), ale jeszcze nie wiem w jakich ilościach. Czy mniej więcej dobrze oszacowałam ilości?
4. Czy w rozmiar one size włożę noworodka i nie będzie on dla niego za duży? Jeśli tak to które firmy mają taki rozmiar żeby i noworodek i niemowlę mogło skorzystać z pieluszki?
5. Czy wkłady do pieluszek są uniwersalne? Tzn. jeśli kupię wkład bambusowy firmy A to będzie on pasować do pieluszki/otulacza firmy B? To samo pytanie dotyczy formowanek i otulaczy.
6. Czy wkładów do otulaczy/pieluszek składanych można używać w formowankach?
Będę wdzięczna za wszystkie odpowiedzi :)

jesuismagnifique
06-04-2015, 16:58
tez jestem ciekawa co z tym pępkiem ;)

kornflejka
06-04-2015, 18:20
1- oliwka i krem po kapieli tez moga zatykac pieluchy
2 - praktyczniej i tez wygodniej uzywac jednorazowek, dopóki dziecko wydala smolke :) my zaczelismy uzywac wielo jak odpadl kikut , choc jeszcze sie tam nie do konca zagoilo i bylo ok